RA Events direktors Raimonds Strokšs neslēpj, ka Latvijas posma iekļaušana ERČ seriālā ir milzu veiksme. “Līdz 2008. gadam braucu rallijā, bet togad iepriekšējais sacensību organizators nāca klajā ar paziņojumu, ka turpmāk sacensības neorganizēs. Man bija ļoti svarīgi, lai sacensības manā pilsētā turpinās, tāpēc, neapzinoties, uz ko parakstot, pirmais pacēlu roku, teikdams: es noorganizēšu. Un pirmajā gadā pie divām rallija norises dienām strādāju desmit mēnešu diendienā,” atklāj Strokšs.
Raimonds ātri vien apzinājies, ka neorganizēs mazus, biežus pasākumus, bet ķersies pie gigantiem, un kā vienu no mērķiem izvirzījis ERČ posma ieviešanu Latvijā. “Ņemot vērā vairākus faktorus, cilvēki neticēja, ka tas ir izdarāms. Turklāt tolaik kalendārā bija divas norises valstis. Tātad milzu konkurence. Ir jābūt ļoti izredzētam, lai paveiktos. Un, kas vēl būtiski, tas ir ļoti dārgs pasākums.”
Atskatoties uz veiksmes stāsta aizmetņiem, Raimonds piebilst: «Es trāpījos īstajā laikā un īstajā vietā un uzrakstīju elektronisko pastu īstajiem cilvēkiem. Kam? Eirosport! Ko es rakstīju? Sveiki, te Raimonds. Es Latvijā gribētu organizēt ERČ posmu. Tici vai ne, bet pēc divām dienām sēdēju Hilton viesnīcā Parīzē ar diviem Eurosport bosiem pie viena galda, pārrunājot sadarbības iespējas.”
2013. gadā Eurosport parakstīja sadarbības līgumu uz 10 gadiem ar FIA (Starptautiskā Automobiļu federācija) par pasākuma organizēšanu, kas sevī ietver filmēšanu, reklamēšanu un tiešraidi.
“Seriāla atspoguļošana televīzijā notiek ļoti profesionāli. Ik gadu Eurosport uz Latviju gādā helikopteru, kas sacensībām seko no gaisa. To vada viens no pasaules labākajiem pilotiem. Tāpēc ne velti lērums ļaužu sacensībās savu skatienu vairāk vērš debesīs.”
2014. gadā ERČ posmu Liepājā pie saviem televizora ekrāniem noskatījās 35 miljoni skatītāju visā pasaulē. “Manā galvā tas ir neaptverams skaitlis. Pirms sacensībām katrai valstij ir minūti gara vizītkarte. Un atliek kaut 0,1 procentam atbraukt uz Latviju, un mēs jau esam vinnējuši milzum daudz naudas. Manuprāt, tā ir liela pievienotā vērtība,” saka Strokšs.
Taujāts, ko būtisku Raimonds ieviesis sacensību specifikā kā organizators, viņš atsaka: «Man bija svarīgi, lai ikviens braucējs jūtas īpašs. Lai viņam pievērš uzmanību, lai par viņu runātu un sagaidītu.»
Kurzemē klātienē ik gadu sacensības pulcē aptuveni 20 000 skatītāju, un Latvijas posms ir īpašs ar to, ka braucēji izmanto riepas ar 7 mm garām naglām, kas pašiem sportistiem sniedz neaprakstāmas izjūtas un iespēju trasi izbraukt daudzkārt ātrāk nekā vasarā.
Lai gan pērnā ziema Latviju nelutināja ar dziļām kupenām un spelgoni, februārī viss ir iespējams. Būs interesanti, jo ne velti Eurosport uzsver: televīzijā sevišķi vērtīgi ir translēt divu veidu sacensības, kas prezentē valsti, proti, riteņbraukšanu un ralliju.