Dalīties „Neglītās botas iekaro pasauli“

Neglītās botas iekaro pasauli

2018. gadā klusiņām, bet pārliecinoši pasauli sāka iekarot monster sneakers jeb neglītās botas, kurām ir gan dedzīgi fani, gan nīdēji. Tomēr viens ir skaidrs: 2019. gadā šīs tendences popularitāte ir tikai augusi.

80. un 90. gadā sporta apavu izturība tika panākta, izmantojot stingrus un smagus materiālus, piemēram, dabisko ādu un biezu saistzoli ērtības uzlabošanai. Līdz ar to arī vairumu tā laika apavu raksturo masīvs siluets, tie ir robusti un smagi. Tā kā vispārīgās modes tendences šobrīd mainās 20 gadu ciklā, tad deviņdesmito gadu neglīto botu tendence ir atkal modē.

Ērto sporta apavu modē ienāca 90. gadu vēsmas, ko zīmoli ātri vien ietvēra savās kolekcijās. Tā notiek katru sezonu – esošās tendences, kas kļuvušas par normu, tiek izaicinātas un papildinātas ar ko jaunu. Detaļas tiek ņemtas no pagātnes vai arī – tiek radītas no jauna, radot svaigas vēsmas. Kad iegūts ievērojams skaits sekotāju un modes tendence kļūst par normu, ir pienācis laiks jaunam virzienam, kas nomaina iepriekšējo. Neglīto botu tendence ir acīmredzami attīstījies no jau kādu laiku populārās kedu modes.

Tās valkā pat zvaigznes 

Šai modes tendencei seko arī vairāki slaveni sneaker head, piemēram, Dreiks, Treviss Skots, Rita Ora, Rasels Vestbruks un Kardašjanu ģimene. Reperis Kanje Vests sadarbībā ar adidas pat radījis pats savas botas – Yeezy. Šī modes tendence vispirms eksplodēja sociālajos medijos tieši šo superzvaigžņu dēļ. Interesanti, ka modes industrija šīs deviņdesmito gadu stila botas padarīja vēl masīvākas un neglītākas.

Sākotnēji neglīto botu tendences iedvesmotus apavus varēja iegādāties tikai lielāko zīmolu kolekcijās, bet šobrīd tie ir sasnieguši arī dažādus ātrās modes tīklus, piemēram, Zara vai Terranova. Ja kaut kas ir atrodams ātrās modes veikalos, tad tas jau ir īsts modes kliedziens. Vienlaikus neviens nav spiests sekot kaut kam. Ja tā nav tava būtība un nejūties ērti, tev tas nav jāvalkā.

Jaunpienācēji

Daudzi sporta apavu mīļi, par spīti kedām ar mūsdienīgāku un modernāku siluetu, izvēlas vilkt Fila Disruptor modeli, kas bija 2018. gada vispopulārākās botas. Naudīgākie varēja atļauties augstās modes zīmola Balenciaga Triple S botas vai reti pieejamās Yeezy. Arī lielie sporta zīmoli Nike un adidas nav šo modes tendenci atstājuši nepamanītu. Piemēram, Nike 2018. gadā Eiropas tirgū atgrieza leģendāro neglīto botu tēti (t. s., dad sneaker) Air Monarchi, ko ASV tirgū turpināja ražot kopš 90. gadu sākuma. Jau 2017. gadā botu mīļotāju sirdi iekaroja arī Nike Air Max 97. Nesen tirgū ienācis arī pavisam jauns modelis – Nike M2K Tekno. Savukārt adidas preču klāsta jaunpienācējs ir neglīto botu trenda iedvesmotais ­Yung-96 modelis.

Kā valkāt? 

Ja jūti, ka arī tev neglītās botas ir aizraujošākā 2019. gada modes tendence, kurai noteikti vēlies sekot, tad zini – nepastāv nekādas robežas. Neglītās botas var valkāt gan ar biksēm un svārkiem, gan balles kleitu. Šis ir pārspīlēts vintāžas stils, tāpēc to var izbaudīt tieši tā, kā tu to vēlies. Sporta apaviem var brīvi piemeklēt šifona kleitu – jāatrod tikai pareizais modelis un krāsa.

Ja 2019. gadā vēlies būt vismodernāko neglīto botu valkātājs – šogad topā ir tieši High-Tech stila botas. Tas ir modelis ar augstu platformu vai ar spilgtiem neona toņiem. Atslēgas vārdi, ko vērts zināt:

  • Kanje Vests un Kardašjanu ģimene
  • Platformas zole
  • Balenciaga Triple S
  • Spilgti krāsu toņi
  • Tēta botas
  • Lieli logotipi
  • Deviņdesmitie

Teksts: Keilita Aedma. Foto: adidas/Nike.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Saistītie raksti

Nākamais raksts:

Viens no tiem diviem

Skaties tālāk, lai uzzinātu vairāk