Dalīties „Sports ir dzīve, nevis darbs“

Sports ir dzīve, nevis darbs

Kas ir „Baltic Events”?

Pirms sešiem gadiem sapratām, ka pie mums, Latvijā, skriešanas kultūra ir tikai pašā attīstības sākumstadijā – ir tikai viens liels skriešanas pasākums. Nolēmām, ka mēs varētu likt savu artavu skriešanas kultūras izaugsmē, un uzsākām ar „Nike Riga Run”. Sākotnēji organizējām pasākumus kā „Sportland”, taču, pasākumiem pieaugot, sapratām, ka jāveido atsevišķa biedrība, kura organizē profesionālus sporta pasākumus un ietekmē sporta attīstību kopumā. Šobrīd jau kā biedrība „Baltic Events” organizējam daudzus un dažādus pasākumus visā Latvijā!

Kā jūs izvēlējāties sākt tieši ar „Nike Riga Run”?

„Nike” organizē skrējienus visā pasaulē, tāpēc tā bija loģiska izvēle. Visinteresantākais bija pirmais gads, jo organizējām to kā labdarības skrējienu. Joprojām uzskatām, ka tas bija un ir ļoti vērtīgs pamats. Šī ideja nāca ļoti negaidīti. Kad LTV rādīja Labestības dienas pasākumus, nodomāju, ka šī ideja ir jāattīsta arī sportā. Emociju vadīts, nākamajā rītā devos pie kolēģiem ar šo ideju un guvu tūlītēju atbalstu.

Un tā viss sākās?

Jā, mēs tiešām dzīvojam ar misiju padarīt cilvēku dzīvi interesantāku, labāku un emocionālāku ar mūsu piedāvātajiem produktiem un pakalpojumiem. Arī uzņēmuma īpašnieki Are Altraja un Anti Kalle no Igaunijas ir degsmes pilni un kaislīgi atbalsta sportu visā Baltijā, viņu mērķis vienmēr ir bijis padarīt cilvēku dzīves sportiskākas. Daudzi teiks – tas jau ir bizness, bet es tam gluži nepiekritīšu, jo līdz šim neesmu saticis nevienu cilvēku, kas ar šādu degsmi darbotos, lai popularizētu sportu un sportistus tā, kā to dara šie kungi. Tas mūs visus ir iedvesmojis šos mērķus realizēt.

Sanāk, ka tu esi „Nike Riga Run” idejiskais tēvs.

(Smejas.) Pēc idejas apstiprināšanas viss tikai sākās! Tad mierīgie vakari pārvērtās par negulētām naktīm. Pirmajā gadā visu realizējām ļoti ātri, visu vasaru tam gatavojāmies. Un varam teikt, ka šobrīd viss tikai turpinās.

Kas ir tās lietas un darbi, ko mēs neredzam?

Ir grūti atbildēt uz šo jautājumu, varu pateikt – detaļas. Ja piedalās 1000 dalībnieku, tev jāņem vērā 1000 detaļu. Katram ir savas vēlmes, un vēlamies tās maksimāli arī īstenot. Sākot ar tiem, kas skrien vairākas reizes nedēļā, un beidzot ar tiem, kuri tikai uzsāk skriešanas gaitas, bet kurus vēlamies uzrunāt un aizraut. Ja runājam par bērniem, tas ir vēl sarežģītāk. Ja organizējam pasākumu viņiem, tā nav joka lieta, jo mēs esam atbildīgi par tiem. Esam ļoti daudz mācījušies šo gadu laikā un pievēršam īpašu vērību bērnu startiem. Pēdējās trīs nedēļas ir tik intensīvas, ka diena paiet nemanot. Tās ir īpašas izjūtas, tā ir milzīga atbildība. Mēs pasākumus neveidojam pilnīgi vieni – mums ir arī daudz atbalstītāju, palīgu. Ar visiem cenšamies veidot maksimāli labas attiecības. Tas ir kā ģimenē – prasa daudz laika un enerģijas, bet bez tā nekas nesanāks. Katrs ir īpašs un gaida īpašu attieksmi. Neesmu dzirdējis nevienu organizētāju, kas teiku, ka pasākums bijis ļoti viegls. Taču, organizējot pasākumu, kurā cilvēki nododas tam, kas viņiem pašiem patīk, arī emocionāli pats uzlādējies. Darbojoties sporta jomā, darbs nebeidzas sešos vakarā, tas kļūst par dzīves sastāvdaļu.

Nike Riga Run
Nike Riga Run

Vai arī pats skrēji ar visiem?

Skriešana savos pasākumos ir vissmagākā. Mūsu pasākumos esmu skrējis tikai vienu reizi, un tā bija stafete. Uz visiem pasākumiem esmu gājis ar domu, ka skriešu, taču, ieliekot tik daudz enerģijas organizēšanā, sanāk iepriekšējās dienās noiet pat vairāk nekā 20 kilometru, tāpēc dalība skrējienā paliek otrajā vietā. Mans sapnis ir reiz pilnībā izbaudīt „Nike Riga Run”! (Smejas.)

Kā ir attīstījusies skriešanas kultūra Latvijā?

Beidzamajos gados vērojama būtiska attīstība. Šobrīd skriešana ir kļuvusi par modes sastāvdaļu, cilvēki tam velta arvien vairāk laika. Tam galvenais iemesls, manuprāt, ir arī profesionālie pasākumi. Mums tagad tie ir vairāki: „Nike Riga Run”, Lattelecom maratons, „Skrien Latvija”, „Sieviešu skrējiens”. Pirms gadiem to, ka „Sieviešu skrējienā” varēsim pulcēt vairāk nekā 4000 dalībnieču, šķiet, noticētu tikai retais, bet šobrīd mūsu mērķis jau ir dubultot šo skaitli. Šogad arī „BIGBANK Skrien Latvija” katrā posmā piedalījās rekordliels dalībnieku skaits, tas liecina, ka virziens ir pareizs. Tajā pašā laikā es joprojām redzu milzu potenciālu. Mums ļoti svarīgi ir Latvijas bērni un jaunatne. Veselību nevar nopirkt par naudu, to var tikai uzturēt, rūpējoties par sevi. Tāpēc mums ir ļoti svarīgi uzrunāt tieši bērnus un jauniešus. Ja bērni atnāk un izbauda pasākumu, gūst pozitīvas emocijas, tas var radīt mīlestību pret sportu. Ja viņi jau no bērnības aktīvi iesaistīsies sporta pasākumos, tas palielinās iespēju, ka viņi dosies uz dažādiem pulciņiem, sporta nodarbībām ārpus skolas un dzīvos veselīgāku dzīvi. Ir pagājuši seši gadi, kopš rīkojam šos pasākumus, bet, skatoties fotogrāfijās, kur bērni skrien ar vecākiem, man joprojām skudriņas skrien pār muguru. Man pašam ir divi bērni, un esmu daudz darījis, lai viņiem sports būtu ļoti svarīga dzīves sastāvdaļa. Mazo iesaiste pasākumos arī attīsta skriešanas kultūru no paaudzes uz paaudzi, un tādējādi uzlabojas iedzīvotāju veselības stāvoklis. Tā ir mana pārliecība!

Sieviešu skrējiens
Sieviešu skrējiens

Nesen esat pārņēmuši arī „BIGBANK Skrien Latvija” virsvadību.

Jā, šis ir pirmais gads, kad esam pārņēmuši šo projektu. Gads ir pagājis ļoti aktīvi, ar daudzām un dažādām pārmaiņām. Mēs no savas puses vairāk vēlamies palīdzēt organizatoriem tieši ar projekta pozicionējumu un tā ilgtermiņa attīstību, jo man šķiet, ka „BIGBANK Skrien Latvija” ir ļoti vērtīgs projekts, kuru nepieciešams rūpīgi attīstīt, jo tas aptver visus Latvijas novadus, sākot ar Latgali un beidzot ar Kurzemi. Katra pilsēta ir unikāla ar savu vēsturi un tradīcijām, un mūsu mērķis ir šo stāstu nodot sabiedrībai. Katrs posms ir kā pilsētas svētki, lai dalībnieki izbaudītu šos pasākumus gan pirms skrējiena, gan arī pēc tā. „BIGBANK Skrien Latvija” ir septiņi organizatori – katrā pilsētā savs, tāpēc projektā valda ļoti veselīga iekšējā konkurence, kas attīsta projektu kopumā. Arī pašvaldības ļoti nopietni attiecas pret šo projektu, un katra pilsēta cītīgi strādā, lai konkrētais skrējiens būtu vislabāk noorganizētais „BIGBANK Skrien Latvija” posms. Katrā ziņā ap projektu ir ļoti daudz cilvēku, kuri no sirds vēlas palīdzēt, un rezultāts neizpaliek. Arī dalībnieku skaits turpina pieaugt, šogad visi septiņi posmi piedzīvoja dalībnieku rekordu, un tas liecina, ka virziens ir pareizais. Šogad, piemēram, Kuldīgai šis bija desmitais gads, kad notiek šāds skrējiens, bet Jelgavai šis ir tikai otrais gads, tāpēc tuvāko gadu laikā šim pasākumam ir milzīgs potenciāls. Pilsēta ir tuvu Rīgai, un nakts skrējienam ir īpaša aura. Šogad pēc apbalvošanas vakarā spēlēja grupa „Dzelzs vilks”, un es nekad nebiju redzējis, ka pulksten divpadsmitos skriešanas pasākumā ir tik daudz cilvēku. Dalībnieki pēc skrējiena nedevās mājās, bet palika un izbaudīja gaisotni. Katrā ziņā arī nākamais gads sola mums daudz dažādu jaunumu, un pirmais no tiem – Ventspilī atgriežas maratona distance.

Kādi vēl pasākumi ir „Baltic Events” portfolio?

Vēl organizējam „Nike” Fitnesa dienu „Arēnā Rīga”. Pasākumu vada profesionāli fitnesa treneri no ārzemēm un arī no Latvijas. Pirmajā gadā dalībnieku skaits bija 450, bet šogad tas bija jau 1000, līdzīgi kā citos Baltijas fitnesa pasākumos. „Arēna” bija pilna apmeklētāju, un varēja just, kā zem vingrotāju kājām dun „Arēnas” grīda. Papildus organizējam arī bērnu vispārējās sagatavotības nometnes “Esi aktīvs, esi vesels”, kur jauniešiem ir iespēja sevi pārbaudīt dažādos sporta veidos un kopā ar profesionāliem treneriem labāk saprast, kuram sporta veidam viņš ir vairāk piemērots.

Kādas ir nākotnes ambīcijas?

Varu atklāt, ka strādāsim pie tā, lai Latvija kļūtu kustīgāka, it īpaši koncentrēsimies uz bērniem un jauniešiem. Jūtam to kā pienākumu – padarīt Latvijas jaunatni aktīvāku, sportiskāku. Turpināsim „Nike Riga Run”, būs dažādi jaunumi, kurus vēl neatklāsim, taču plānojam būtiskas pārmaiņas. „Sieviešu skrējiens” pulcēs arvien vairāk dalībnieču, par to nav šaubu, jo sievietes kļūst arvien aktīvākas un šis ir lielisks veids, kā nodoties skriešanas priekam visām vienkopus. Noteikti vēlamies kļūt arvien profesionālāki un iesaistīties pilsētas pasākumu aktivizēšanā. Pašvaldību atbalsts „BIGBANK Skrien Latvija” ir ļoti būtisks, jo tie ir galvenie masu sporta notikumi šajās pilsētās. Arī „Nike” Fitnesa diena turpināsies.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Saistītie raksti

Nākamais raksts:

Latvijas čempioni nepilnos divos gados

Skaties tālāk, lai uzzinātu vairāk