Dalīties „SAGATAVOJIES SKRĒJIENAM PIENĀCĪGI“

SAGATAVOJIES SKRĒJIENAM PIENĀCĪGI

Jau rakstījām par pareizu skriešanas apavu izvēli, tomēr kvalitatīvi un piemēroti apavi nav vienīgā lieta, kas nepieciešama veiksmīgam skrējienam. Jāizvēlas arī piemērotākais skriešanas segums un atbilstošs apģērbs.

Pa kādu segumu vislabāk skriet?
Nike+ Run Club treneris un skrējējs Arnis Ozoliņš norāda, ka viņam pašam viena no iecienītākajām skriešanas vietām ir Mežaparks un Biķernieku trase. Izvēloties lokāciju, kur skriet, viņam ir svarīgi, lai skriešanas aplis būtu pietiekami liels. “Man ir būtiski, lai, piemēram, skrienot garo krosu, varu distanci noskriet dažos vai pat tikai vienā aplī. Tādā veidā var redzēt arī vairāk apkārtni, un arī psiholoģiski vienmēr ir vieglāk skriet mazāk, nevis vairāk apļus,” atzīst Arnis. Viņš norāda, ka gan Rīga, gan citas pilsētas Latvijā var lepoties ar saviem plašajiem parkiem un iespējām netraucēti no automašīnu satiksmes doties skriet. “Pilsētas vidē asfalts nav labākais variants regulārai ikdienas skriešanai, jo tas ir ciets, tāpēc ik pa laikam vajadzētu izvēlēties arī mīkstāku segumu, piemēram, skrienot gar jūtu vai pa mežu. Mums ir Biķernieku mežs, Šmerļa mežs, Pārdaugavas pusē ir Baložu mežs, kā arī ļoti tuvu ir jūras piekraste, un pa smiltīm svaigā gaisā pat ir veselīgi skriet. Turklāt, skrienot pa nedaudz nelīdzenu virsmu, vienlaicīgi tiek labāk nostiprinātas arī saites,” stāsta Nike+ Run Club treneris.

https://shop.sportland.lv/category/men/footwear/running?customFilters=brand:6494

Regulāri ikdienas treniņi arī, ja nenotiek sacencības
Lai gan šobrīd dzīvojam ārkārtas situācijā, un sportistiem, tai skaitā Arnim, nav skaidrs, kad būs tuvākās sacensības un vai šajā sezonā tādas vispār vēl būs, tomēr motivācija uzturēt sevi formā un tuprināt pilnvērtīgi darboties viņam nav zudusi. “Agrāk vai vēlāk sacensības notiks, un vislabāk ir turpināt sevi uzturēt formā, lai būtu tām jau gatavs. Man sportošana ir kļuvusi par dzīves veidu, un skriešana man ļoti uzlabo garastāvokli un pašsajūtu, neatkarīgi no tā, vai šobrīd notiek sacencības. Ik dienu atrodu laiku vismaz divu stundu garam treniņam. Pēdējā laikā aizvien biežāk esmu iesācis trenēties agri no rītiem, lai pēc tam dotos darba gaitās, un vakars būtu brīvāks,” par savu treniņu rutīnu stāsta Arnis.

https://shop.sportland.lv/category/women/clothing/running?customFilters=brand:6494

Skrienot liela nozīme ir arī apģērbam
Iepriekš jau Sportland Magazine stāstījām par Arņa ieteikumiem, kā izvēlēties piemērotākos skriešanas apavus, tomēr arī apģērbam ir ne mazāk būtiska nozīme. “Noteikti iesaku izvēlēties tieši skriešanai paredzētu apģērbu, nevis ikdienas drēbes. Skriešanas ekipējumam ir specifisks griezums un ergonomisks šuvju izvietojums, lai skriešanas laikā sniegtu maksimālu komfortu. Tāpat, izvēloties apģērbu skriešanai, jāpievērš uzmanība, lai tas būtu no elpojoša materiāla. Skrienot ikdienas kokvilnas džemperī, tas labi uzsūks sviedrus, bet tie netiks izvadīti uz auduma virskārtu, kā rezultātā apģērbs paliks slapjš un smags, tādējādi radot diskomfortu ķermenim. Tieši tādēļ ir jāizvēlas speciālie skriešanas apģērbi ar elpojošām tehnoloģijām, piemēram, Nike Dri-Fit, kas nodrošinās lielisku sviedru regulāciju un komfortu skrējiena laikā,” skaidro Arnis. Viņš arī iesaka neapģērbties pārāk silti – ja arī, skrienot pirmo kilometru, var būt mazliet vēsi, tad vēlāk ķermenis sasils, un būs ideāla sajūta skriešanai.

https://shop.sportland.lv/category/women/footwear/running?customFilters=brand:6494

Teksts: Liene Pālēna

❗️E-VEIKALĀ -25% un VAIRĀK❗️⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣

⁣👉 Dodies uz www.SPORTLAND.lv , veic pasūtījumu un saņem preci pakomātā vai ar kurjeru līdz pat mājas durvīm! ⁣

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Saistītie raksti

SKRIET VAR ARĪ ZIEMĀ

Cilvēka organisma pielāgošanās spējas aukstajam laikam ir labākas, nekā mums dažkārt šķiet. Izvēloties pareizo apģērbu, apavus un tempu, skriešanas treniņus…

Nākamais raksts:

IEŠANA IR NE TIKAI FIZISKS PĀRBAUDĪJUMS

Skaties tālāk, lai uzzinātu vairāk