Dalīties „Jonass un zāģa jauda“

Jonass un zāģa jauda

Pauls Jonass ir ne vien Latvijā populārākais un ātrākais motokrosists, viņa vārds ir labi zināms visā pasaulē. 2017. gadā Pauls kļuva par MX2 čempionu. Šosezon viņš ir pieņēmis jaunu dzīves izaicinājumu, uz kuru pats arī apzināti gājis. Viņš startē karaliskajā MXGP klasē, kur tiekas planētas labākie motokrosisti. Šis Paulam ir arī pārmaiņu gads citā ziņā. Viņš ir uzsācis sadarbību ar pasaulē labi zināmā F1 pilota Kimi Reikenena komandu Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing.

Lai gan koncentrēšanās un gatavošanās sacensībām ir dzelžaina, motokrosists atrada mirkli laiku, lai atbildētu uz dažiem jautājumiem par jauno komandu un mērķiem. 

– Kas tavā domāšanā un ikdienā ir mainījies, kopš gatavojies karaliskajai MXGP klasei un esi jaunajā komandā?

– Patiesību sakot, manā domāšanā nekas daudz nav mainījies, kopš strādāju ar jauno komandu. Es, tāpat kā iepriekš, turpinu cītīgi trenēties un atdodu no sevis visu, lai sasniegtu pēc iespējas augstā­ku rezultātu jau tuvākajā ­nākotnē. Joprojām MXGP klasē esmu jauniņais. Šajā nedēļas nogalē aizvadīju vien savas otrās sacensības. Vēl pietiekami daudz laika neesmu pavadījis ar jauno motociklu, tāpēc arī šajā ziņā vēl ir, kur pielikt, lai sasniegtu tādu rezultātu, kādu vēlos.

– Pastāsti par komandas darbu, attieksmi – kā sadarbībā ar komandu notiek gatavošanās jaunajai sezonai?

– Komanda ir ļoti profesionāla, līdz ar to mūsu sadarbība notiek augstā līmenī. Es pat teiktu, ka gaisotne ir labāka nekā manā iepriekšējā komandā. Te kolektīvs ir ļoti tuvs un draudzīgs. Turklāt mēs visi bāzējamies vienā vietā – Beļģijā – un ikdienā esam kopā.

– Vai komunikācija ar komandas vadību ir cieša? Un vai ir kāds vērtīgs padoms, ko tev ir devis komandas īpašnieks Kimi Reikenens?

– Ar Kimi esmu runājis vienu reizi, bet dzīvē vēl saticis neesmu, tāpēc nekādus īpašus padomus no viņa saņēmis neesmu. Viņš ir ļoti aizņemts un noslogots komandas vadītājs. Komandas menedžeris Anti Pirenens katru dienu trīs reizes sazinās ar Kimi, kurš arī mani liek regulāri pasveicināt.

– Ņemot vērā komandas īpašnieka piederību sportā, esi vairāk pievērsies F1? Un vai ir kas tāds, ko tu varētu aizgūt no F1 un pielietot motokrosā? 

– Te nu tev taisnība, esmu vairāk pievērsies F1. Nesen pat Netflix vietnē noskatījos dokumentālo sēriju ciklu Drive to survive, kas radīja vēl lielāku interesi par šo sporta veidu. F1 pamatā ir tehnoloģijas. Tāpēc tieši motokrosa inženieriem un mehāniķiem būtu ļoti daudz, ko mācīties no viņiem.

– Cik daudz laiku vajadzēja, lai pierastu pie jaunās tehnikas? Kā tu raksturotu Husqvarna motociklu? Tas ir kārtīgs konkurentu zāģis?

– Kā jau teicu, līdz galam vēl neesmu pieradis pie Husqvarna mocīša. Treniņos jūtos ļoti labi, jo trasē varu braukt brīvi pa savām trajektorijām, koncentrējoties tikai uz savu braucienu, taču sacensību režīmā tā ir pavisam cita braukšana. Jauda mocim nudien ir nenormāla. Ja atgrieztu gāzi līdz galam, es pavisam noteikti nevarētu motociklu novaldīt.

– Kādi ir šīs sezonas mērķi?

– Šosezon galvenie mērķi ir gūt pieredzi, mācīties un sarast ar motociklu, kā arī iejusties MXGP klasē, lai soli pa solim virzītos uz priekšu, kļūstot arvien labākam un labākam.

Augstākie sasniegumi

2006. gada Igaunijas čempions un Latvijas čempionāta 3. vietas ieguvējs 65 cm3 klasē.

2007. gada Latvijas un Igaunijas čempions 65 cm3 klasē. 2. vietas ieguvējs Eiropas čempionāta Nīderlandes posmā 65 cm3 klasē.

2008. gada 4. vietas ieguvējs 65 cm3 klasē Eiropas čempionātā.

2012. gada Pasaules junioru čempionāta 3. vietas ieguvējs 125 cm3 klasē. Eiropas čempionāta kopvērtējumā 5. vieta 125 cm3 klasē.

2013. gada Pasaules junioru čempions 125 cm3 klasē un Eiropas čempions 125 cm3 klasē.

2015. gadā Pasaules čempionātā MX2 klasē kopvērtējumā izcīnīja 2. vietu un daļu sezonas bija arī sacensību līderis.

2017. gada pasaules čempions MX2 klasē.

Teksts: Ralfs Dravnieks. Foto: Marcin Kin. 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

Saistītie raksti

Nākamais raksts:

Sapņu maršruts:  Rīga–Belgrada–Tokija

Skaties tālāk, lai uzzinātu vairāk